لوگو شاون تجهیز
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

سنسور القایی آنالوگ

برخی مواقع برای تشخیص فلزات، استفاده از سنسور القایی استاندارد کافی نمی‌باشد، بنابراین باید محصول دیگری را به کار برد. برای مثال در سنسینگ بادامک چرخشی مستطیلی شکل، به یک سنسور نیاز داریم که بتواند اندازه و شکل‌های گوناگون را تشخیص دهد. سنسور مجاورتی ساده تنها قادر به تشخیص حضور اجسام می‌باشد، بنابراین گزینه مناسبی نیست. در مواجهه با مواردی که گفته شد، بهترین گزینه استفاده از سنسور القایی آنالوگ می‌باشد. در دنیای امروزی صنایع زیادی نیاز به این نوع سنسور دارند، بنابراین تولید آن روزبه‌روز در حال افزایش بوده و شاهد پیشرفت چشم‌گیری هستیم. البته باید در مواقع درست به کار گرفته شود و به طور غلط استفاده نشود، تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. ما قصد داریم شما را با ویژگی‌های متعدد این محصول آشنا کنیم، تا اطلاعات کافی را در مورد آن کسب نمایید.

سنسور القایی آنالوگ چیست

این محصول یکی از انواع سنسورهای القایی است که بسیار مهم بوده و مصارف فراوانی دارد. سنسور القایی آنالوگ، هنگام مجاورت با فلزات به‌خوبی واکنش نشان می‌دهد، همچنین لازم به ذکر است که خروجی آن به‌صورت آنالوگ می‌باشد. در واقع این محصول نیز، همانند سایر سنسورهای القایی، برای تشخیص ساخته شده است. اما برخی تفاوت‌ها و ویژگی‌های مهم، باعث می‌شوند تبدیل به یک محصول خاص شود. امروزه شرکت‌های متنوعی دست به تولید این سنسور زده‌اند، اما فهمیدن این که کدام مورد از کیفیت بالاتری برخوردار است، کمی دشوار می‌باشد. به‌علاوه، این محصول از انواع مختلفی برخوردار است، انتخاب نوع آن باید باتوجه‌به نوع نیاز صورت گیرد. سنسور القایی لوییز یکی از باکیفیت‌ترین نوع سنسورهای آنالوگ هستند.

کاربرد سنسور القایی آنالوگ

این محصول از مکانیسم بسیار پیشرفته‌ای در سیستم تشخیص برخوردار بوده و دارای طراحی استاندارد و مناسبی است. به همین دلیل می‌توان آن را در محیط‌های مختلف، بدون به‌وجودآمدن هیچ اختلال یا مشکلی به کار برد. همچنین در انواع شرایط آب‌وهوایی قابل‌استفاده است، پس مشکلی بابت دمای زیاد یا هوای سرد پیش نخواهد آمد.

با نصب اصولی و به‌کاربردن برخی نکات لازم هنگام استفاده، طول عمر آن افزایش خواهد یافت. در سنسینگ سنسور القایی آنالوگ، معمولاً از چهار سنسور که بر روی چهارپایه نصب شده‌اند، استفاده می‌شود. این کار برای اطمینان داشتن از قرارگیری درست و شکل مناسب هدف در مرکز آن است. همچنین در جایی که دو سنسور در یک طرف جسم قرار گرفته باشند، ضخامت آن را تشخیص می‌دهند. این محصول برای شناسایی‌کردن تنش یک بازو، هنگامی که به جلو و عقب تاب می‌خورد استفاده می‌شود. همچنین شناسایی استهلاک یاتاقان، تخریب محور مکانیکی، شناسایی اهداف با اشکال غیرعادی، تغذیه موقعیت به هدف زاویه‌دار و شناسایی قطعات کوچک از دیگر کاربردهای آن محسوب می‌شوند.

سنسور القایی آنالوگ چگونه کار می‌کند؟

این سنسور با ایجاد ولتاژ یا جریان پیوسته فاصله اهداف از دستگاه سنسینگ را تشخیص می‌دهد، این ولتاژ خروجی تقریباً به‌صورت خطی است. سنسور القایی آنالوگ شامل یک نوسان‌ساز می‌باشد که میدان الکترومغناطیسی بزرگی را با فرکانس بالا تولید می‌کند. پخش‌شدن آن نیز، از طریق یک سیم پیچیده شده که در اطراف هسته پخش می‌شود، صورت می‌گیرد. هرگاه هدف موردنظر وارد این میدان مغناطیسی شود، جریان گردابی که به آن فوکو نیز گفته می‌شود، بر روی سطح هدف القا می‌شود، سپس خروجی نوسان‌ساز باعث می‌شود، سنسور تحت‌تأثیر قرار گیرد. مهم‌ترین تفاوت میان نوع استاندارد و آنالوگ، در خروجی است، البته که عملکرد هر یک از آن‌ها کاملاً متفاوت می‌باشد. مقدار اثر خودالقایی در این سنسورها قابل‌تنظیم بوده و در زمان نصب، باید برای سنسور تعریف شود، تا عملکرد صحیحی داشته باشد.

مزایای سنسور القایی آنالوگ

مهم‌ترین مزیتی که سنسور القایی آنالوگ نسبت به سایر سنسورهای استاندارد دارد، خروجی آنالوگ آن می‌باشد. زیرا برخلاف سیگنال دیجیتال، خروجی به‌مراتب پیشرفته‌تری ارائه می‌کند. همچنین از قابلیت تعیین موقعیت اهداف مختلف، در داخل محدوده سنسینگ برخوردار می‌باشد که باعث به‌کارگیری آن در موقعیت‌های خاص می‌شود. از دیگر مزیت‌های این محصول، ارائه دو یا چهار برابر تکرارپذیری بالاتر است که بسیار مهم و کاربردی می‌باشد.

این سنسور از یک درصد تکرارپذیری برخوردار است که هنگامی که سنسور حدود ۳۰ دقیقه به دلیل برخی ناهنجاری‌ها روشن بوده است، به نیم درصد نیز خواهد رسید. این در حالی است که تکرارپذیری سنسورهای معمولی غیر آنالوگ، دو درصد یا کم‌تر از فاصله عملیاتی اعلام شده می‌باشد. در این محصول، قابلیت ارسال مستقیم داده‌ها به‌صورت آنالوگ، به دستگاه‌های اندازه‌گیری وجود دارد. همچنین فاصله‌سنجش آن نسبت به سنسورهای دیگر افزایش‌یافته و از فواصل زیاد نیز قابل‌استفاده است.

 نباید این محصول را در برخی صنایع نادیده گرفت، با بررسی مشخصات فنی که گفته شد، می‌توان به اهمیت آن پی برد. سنسور القایی آنالوگ، کار را برای تشخیص فلزی مختلف آسان می‌کند و وجود آن در برخی صنعت‌ها الزامی است. در دنیای امروزی که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، استفاده از سنسورهای القایی هوشمند می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. اگر نیاز به سنسور القایی باکیفیت دارید، سنسور القایی آتونیکس می‌تواند گزینه‌ای بادوام و دقیق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب